Struktura hodnoticích aktivit
Struktura všech hodnoticích aktivit je podobná. Vhodné je nejprve se seznámit s anotací hodnoticí aktivity , která je v úvodu aktivity včásti Kompetence na InspIS DATA . Pro výběr vhodné hodnoticí aktivity jsou dostupné i další í údaje, např. vzdělávací obor, resp. očekávaný výstup z RVP ZV, sledovaná klíčová kompetence, doporučená věková skupina, časová dotace nutná na realizaci hodnoticí aktivity . V základních informacích lze najít i další důležité informace: znalostní a kompetenční předpoklady žáků (co by žáci měli zvládnout, aby se bez obtíží dalo vše realizovat), případné prostorové a materiální požadavky na realizaci, dále podrobnější informace k hodnoceným schopnostem a dovednostem klíčové kompetence a informace o tom, z jakých součástí se hodnoticí aktivita skládá (např. pracovní listy, zadání, sebehodnocení žáka, hodnotící arch učitele…). V přílohách jsou k dispozici součásti hodnoticí aktivity – tedy to, co budete potřebovat, abyste si mohli aktivitu sami ve výuce vyzkoušet (např. pracovní listy, zadání, sebehodnocení žáka, hodnotící arch učitele, řešení, hodnotící škála, komentáře k hodnocení).
Seznam aktivit, které můžete nalézt zde na webu
| Název hodnoticí aktivity |
Sledované kompetence |
Ročník ZŠ |
| Interpunkce při zápisu oslovení |
komunikační, k řešení problému |
1. ročník |
| Způsoby vyjadřování zdvořilosti |
komunikační, sociální a personální |
1. ročník |
| Bylo, nebylo |
komunikační |
3. ročník |
| Napiš pohlednici |
komunikační, k řešení problému |
3. ročník |
| Nenasytná housenka (angličtina/němčina) |
k učení |
3.–4. ročník |
| Češtinářská výzva |
k řešení problému |
4. ročník |
| Kmeny a kořeny |
sociální a personální |
4. ročník |
| Najdi nesmysl |
k učení |
4. ročník |
| Trimino (angličtina) |
k učení |
4. ročník |
| Víš z čeho se skládá sklo? |
komunikační, k řešení problému |
4. ročník |
| Představení slavného rodáka |
občanská |
4.–5. ročník |
| Co do jména |
komunikační |
5. ročník |
| Koňská zubařka |
komunikační, k řešení problému |
5. ročník |
| Není loket jako loket |
komunikační, k řešení problému |
5. ročník |
| Sestavte si papírový model |
komunikační, k řešení problému, sociální a personální |
5. ročník |
| 20 Otázek |
komunikační, k řešení problému, sociální a personální, pracovní |
5. ročník |
| Co dnes bude v televizi |
komunikační, k učení |
5. ročník |
| Detektivní příběh |
k řešení problému |
5.–6. ročník |
| Pojďme tvořit nová slova |
k řešení problému |
6. ročník |
| Funkce komunikátů |
komunikační, k řešení problému |
6. ročník |
| Jedno slovo není vždy to samé |
komunikační, k řešení problému |
6. ročník |
| Emoce |
sociální a personální |
6.–7. ročník |
| Srovnání jazyků |
občanská |
7. ročník |
| VIP |
sociální a personální |
7. ročník |
| Jízdné a tarify |
komunikační, k řešení problému |
7. ročník |
| Argumentace |
komunikační |
8. ročník |
| E-mail z prázdnin |
komunikační |
8. ročník |
| Neztrať se |
komunikační, občanská |
8. ročník |
| Debata ve třídě |
komunikační, sociální a personální |
8. ročník |
| Výběr vhodných zdrojů |
komunikační, k učení |
8. ročník |
| Pojmenování pocitů |
k řešení problému |
8.–9. ročník |
| Dotazník |
k řešení problému |
8.–9. ročník |
| Integrace |
sociální a personální |
8.–9. ročník |
| Anketa |
komunikační |
9. ročník |
| Autorský zákon |
občanská |
9. ročník |
| Učíme se z textu |
k učení |
9. ročník |
| Netiketa |
komunikační, občanská |
9. ročník |
| Zeptej se |
komunikační, pracovní, k řešení problému, sociální a personální |
9. ročník |
| Jedeme na dovolenou |
komunikační, k řešení problému |
9. ročník |
| Kurzovní lístek |
komunikační, k řešení problému |
9. ročník |
| Kde si na internetu objednat |
k řešení problému, sociální a personální |
9. ročník |
| Vím s kým si píšu |
komunikační, k řešení problému |
1. ročník SŠ |
| Argumentační faul |
k řešení problému |
2. ročník SŠ |
| Název hodnoticí aktivity |
Sledované kompetence |
Ročník ZŠ |
| Dopravní značky |
k učení, komunikační |
2. ročník |
| Sestav příběh |
k řešení problému |
2. ročník |
| Sestav si svou svačinu |
k učení, komunikační, sociální a personální |
2.–3. ročník |
| Hledej kořen slova |
k učení |
3. ročník |
| Pozvánka |
sociální a personální |
3. ročník |
| Regionální pověst |
komunikační |
3. ročník |
| Urči mluvnické kategorie podstatných jmen |
k učení |
3. ročník |
| Infografika na téma migrace s aplikací easel.ly |
komunikativní |
3.–9. ročník |
| Já a můj svět |
sociální a personální |
3.–9. ročník |
| Komiks o události z místních dějin |
k řešení problému |
3.–9. ročník |
| Průvodce městem |
k učení |
3.–9. ročník |
| Třídní časopis |
komunikační |
3.–9. ročník |
| Sestav blahopřání |
pracovní, občanská |
4. ročník |
| Kříž jedním tahem |
k řešení problému, komunikační, sociální a personální |
5. ročník |
| Urči vzory podstatných jmen |
k učení |
5. ročník |
| Vyjmenovaná slova – zeměpisné názvy |
k řešení problému |
5. ročník |
| Kdo sedí ve vládě? |
komunikativní |
5.–7. ročník |
| Fact-checking: Je země placatá? |
k učení |
5.–9. ročník |
| Jedno místo, dva příběhy |
k řešení problému |
5.–9. ročník |
| Geniální zeměpis |
k řešení problému, sociální a personální, pracovní |
6. ročník |
| Instagram historické postavy |
k řešení problému |
6.–8. ročník |
| Práce s mapou |
k řešení problému |
6.–8. ročník |
| Asistent/asistentka |
pracovní |
6.–9. ročník |
| Bezpečnost ve 3D |
pracovní |
6.–9. ročník |
| Interkulturní deník |
sociální a personální |
6.–9. ročník |
| Kam zmizel rybník? |
k řešení problému |
6.–9. ročník |
| Máš to dobře |
k učení |
6.–9. ročník |
| Nechcete si sednout? |
občanská |
6.–9. ročník |
| Ochranný dohled |
občanská |
6.–9. ročník |
| Ornamenty |
komunikační, občanská |
6.–9. ročník |
| Plánovač schůzek |
komunikační, pracovní |
6.–9. ročník |
| Prezentace ve formátu Pecha Kucha |
komunikační |
6.–9. ročník |
| Soutěž v reálném čase |
k učení |
6.–9. ročník |
| Uliční sběr |
komunikativní |
6.–9. ročník |
| Vigenèrova šifra |
k řešení problému |
6.–9. ročník |
| Získej občanství ČR |
občanská a sociální |
6.–9. ročník |
| My Family |
k učení |
7. ročník |
| Odkud přišli Slované |
k řešení problému |
7. ročník |
| Informační džungle a jak v ní nezabloudit |
k řešení problému |
7.–9. ročník |
| Karel IV. |
občanská a sociální |
7.–9. ročník |
| Manuál ke střižně |
komunikační, pracovní |
7.–9. ročník |
| Učebnice o sametové revoluci |
k učení |
7.–9. ročník |
| Zpracování aktuálního tématu pomocí krátkého videa |
komunikační |
7.–9. ročník |
| Cestuj levně |
k řešení problému |
8.–9. ročník |
| Den zavřených dveří |
k učení, k řešení problému, sociální a personální |
8.–9. ročník |
| Fotíme Česko se žáky |
k učení, k řešení problému, sociální a personální |
8.–9. ročník |
| Historická setkání |
sociální a personální |
8.–9. ročník |
| Interaktivní (ilustrovaný) tematický slovník |
k učení, k řešení problému, komunikační, sociální a personální |
8.–9. ročník |
| Jak volí naši sousedé |
k učení |
8.–9. ročník |
| Kolem dokola |
občanská |
8.–9. ročník |
| Kolik stojí pohovka? |
k řešení problému |
8.–9. ročník |
| Minimalisticky s Markdownem |
k řešení problému, komunikační, sociální a personální |
8.–9. ročník |
| Multimediální poezie |
k učení |
8.–9. ročník |
| On-line setkání s významným absolventem školy |
k řešení problému |
8.–9. ročník |
| Pohyblivé okamžiky |
komunikační |
8.–9. ročník |
| Pomáháme druhým |
občanská |
8.–9. ročník |
| Pravidla společného soužití |
sociální a personální |
8.–9. ročník |
| Reálie anglicky mluvících zemí v infografických hádankách |
k učení, k řešení problému, sociální a personální |
8.–9. ročník |
| Reálie anglicky mluvících zemí v interaktivních plakátech |
k učení, k řešení problému, sociální a personální |
8.–9. ročník |
| Spoříme efektivně |
k učení |
8.–9. ročník |
| Třídní výlet |
k řešení problému |
8.–9. ročník |
| Vizitka |
pracovní |
8.–9. ročník |
| Vyprávíme příběhy 10 různými způsoby |
k řešení problému |
8.–9. ročník |
| Vystupujeme jako na TEDu |
komunikační |
8.–9. ročník |
| Wikipedií to začíná |
k učení |
8.–9. ročník |
| Grafika na téma Má obec |
k učení |
9. ročník |
| Práce s překladači |
pracovní |
9. ročník |
| Želva |
sociální a personální |
9. ročník |