Anotace: 
Hodnoticí aktivita Jedno slovo není vždy to samé ověřuje, zda děti rozumí informacím obsaženým v textu založeném na obrazové informaci (kreslený vtip) a zda dokážou situaci verbalizovat, tj. zda si uvědomují funkci záměny významu mnohoznačných slov a komunikační záměr autora nelineárního textu v konkrétní komunikační situaci. Zároveň pomáháme žákům uvědomit si, že jim funkční práce s jazykovými prostředky umožňuje splňovat různé komunikační záměry a může například také být zdrojem jazykové komiky – děti s tímto postupem pracují často na různých sociálních sítích (např. snapchat). Jazyková komika navozená záměnou významů mnohoznačných slov v situačním kontextu je typickým prostředkem, který se k tomu využívá. 
 
 
Předmět
Jazyk a jazyková komunikace
 
Věk – cílová skupina
6. ročník ZŠ
 
Hodnocené klíčové kompetence
kompetence k řešení problému
kompetence komunikační
 
Časová dotace
(rozsah výuky)
1 vyučovací hodina
 
 
 
 
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace