Anotace: 
Žáci pracují podle instrukcí na pracovních listech nejprve samostatně, potom ve dvojicích. Cílem je poznat hlouběji pravoúhlé trojúhelníky a dokázat rozhodnout, zda jde, či nejde o pravoúhlý trojúhelník na základě jeho zakreslení v tečkované či čtvercové síti. Úkoly z pracovních listů jsou zaměřené na proces učení a jeho výsledky.Vzhledem ke kompetenci k učení jsou žáci hodnoceni podle toho, zda a jak dokážou z obrázků vyčíst potřebné informace, jak tyto informace ověřují manipulací na geodesce a nakolik jsou schopni je následně využít při řešení úloh. Hodnocení se také zaměřuje na správné užití základního geometrického názvosloví. Zároveň se projekt soustředí na potřebu dopomoci, zda žák zvládá práci bez pomoci, nebo potřebuje nápovědu a je schopen pracovat s dopomocí. Hodnocení sleduje míru aktivity žáka při práci ve dvojici. 
 
 
Předmět
Matematika a její aplikace
 
Věk – cílová skupina
4.–5. ročník ZŠ
 
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence k učení
 
Časová dotace
(rozsah výuky)
2 vyučovací hodiny
 
 
 
 
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace