Anotace: 
Žáci pracují s modelovou situací spolužačky, která je muslimského vyznání a vedení školy vyžaduje, aby nenosila při vyučování hidžáb. Využívají znalost právních a společenských norem pro formulování stanoviska, nakolik je jednání školy oprávněné. Aktivita volně navazuje na aktivitu Islám ve škole nechceme. 
Zpracování aktivity i formulace v úkolech se opírají o právní analýzu sporu somálské muslimky Ahmednuur Ayan Jamaal se školou v Praze 10 kvůli zákazu nošení pokrývky hlavy z roku 2019 na webu Česká justice.cz.  
 
 
Předmět
Člověk a společnost
(Výchova k občanství)
 
Věk – cílová skupina
9. ročník ZŠ
 
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence občanská
 
Časová dotace
(rozsah výuky)
35 minut
 
 
 
 
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace