Společné znaky úspěšných škol
🎥 Videa
-
| Propojení formálního a neformálního vzdělávání |
|
Další ze série debatních setkání, uspořádaných v rámci projektu Podpora rovných příležitostí NPI ČR, se soustředilo na otázku integrace formálního a neformálního vzdělávání do každodenní pedagogické praxe. Hlavním tématem bylo, jak mohou učitelé využívat prvky neformálního vzdělávání ve své denní výuce a jaký dopad na děti má účast ve volnočasových aktivitách.
Délka: 40 min.
|
-
| Kurikulum pro 21. století |
|
Ve školním roce 2025/2026 mohou základní školy dobrovolně zavádět kompetenčně pojaté kurikulum. České školství tak čeká největší změna od roku 2005, kdy byly zrušeny osnovy a zavedeny rámcové vzdělávací programy. Právě ty nyní prochází revizí směrem ke kompetenčně pojatému kurikulu. To si klade za cíl rozvíjet u žáků a žákyň kompetence - tedy vědomosti, dovednosti a návyky v osmi klíčových oblastech.
Délka: 1,5 hod.
|
📰 Články
-
| Modelové ŠVP usnadní školám přechod na revidovaný RVP |
|
MŠMT pokračuje v intenzivní podpoře i postupné implementaci revidovaného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) a přichází s novými modelovými školními vzdělávacími programy (modelovými ŠVP), které představil Národní pedagogický institut. Tyto vzorové dokumenty nabízí školám inspiraci, jak efektivně přejít na inovované kurikulum a podpořit kvalitní výuku napříč předměty.
Délka: 10 min.
|
-
| ZUŠ jsou unikátní součástí českého vzdělávání |
|
V České republice v současnosti funguje 520 základních uměleckých škol (ZUŠ), které navštěvuje přes čtvrt milionu žáků. ZUŠ představují unikátní systém uměleckého vzdělávání, který má nezastupitelný význam nejen pro rozvoj talentů, ale i pro celou společnost. Česká síť ZUŠ je světově unikátní jak svou dostupností, tak kvalitou vzdělávání v hudebním, výtvarném, tanečním a literárně-dramatickém oboru.
Délka: 15 min.
|
-
| Tandemová výuka pohledem ředitele školy |
|
Článek představuje výhody tandemové výuky v heterogenních třídách. V článku se dozvíte, jak tandemovou výuku ve škole zavést, jak ji podpořit nebo jak ji financovat. Tandemová výuka má neuvěřitelný dopad na vedení výuky a na učení dětí. Pro vyučující jsou při přípravách a aplikaci tandemové výuky důležitá tři S – společně plánujeme, společně vedeme a společně vyhodnocujeme.
Délka: 30 min.
|
-
| Jak vyučovat podle nového RVP ZV |
|
Příklady pomohou pedagogům s praktickým zaváděním revidovaného RVP ZV do výuky, a vyučující tak mají bohatý zdroj inspirace a praktických nástrojů. Nová metodická podpora je dostupná na webu informačního systému RVP. Publikované inspirativní ukázky jsou koncipované tak, aby směřovaly k plnění očekávaných výsledků učení (OVU) daného vzdělávacího oboru, případně průřezového tématu a současně byly v souladu s hlavními myšlenkami kompetenčního kurikula.
Délka: 30 min.
|
📘 Publikace
-
| Příručka pro plánování rozvoje celoživotního učení ve škole |
|
Vývoj jde velmi rychle kupředu, zvyšují se požadavky na pracovní výkon i na všeobecné a průřezové dovednosti. Proto je potřeba se více zaměřovat na rozvoj celého spektra dovedností, aby dospělí byli schopni se těmto změnám a požadavkům průběžně přizpůsobovat. Text přináší náměty, jak lze k tomuto tématu systematicky přistoupit na úrovni školy s využitím postupů akčního plánování.
Počet stránek: 25
|
|
|

|