Menu
E-mail:
Hledaný výraz:
Hledat
Vlastní hodnocení
Kvalitní škola jako východisko vlastního hodnocení
Náměty pro plánování a realizaci vlastního hodnocení
Přehled dostupných metodických doporučení
Kompetenční předpoklady ředitele školy
Další náměty pro realizaci vlastního hodnocení
Nástroje pro vlastní hodnocení
Nástroje umístěné v InspIS DATA
Správa autoevaluačních akcí v InspIS DATA
Nástroje mimo InspIS DATA
Screening duševního zdraví a wellbeingu žáků
Ředitelský pohled na kvalitu
Přehled nástrojů podle kritérií
Kritéria hodnocení
O kritériích
Oblasti kritérií hodnocení
Struktura zobrazených kritérií
Znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání
Externí hodnocení a podpora školy
Propojování externího a vlastního hodnocení
Realizace externího hodnocení
Vybrané nástroje pro realizaci externího hodnocení
Aktivní škola – podpora pohybových aktivit školy
KOMPAS s mentorskou podporou: Cílená podpora rozvoje škol
Náměty a inspirace
Mapa aktivit školy
Hodnocení klíčových kompetencí
Specifická metodická doporučení pro kritéria v oblasti 6
Metodická doporučení
Informační systémy České školní inspekce
Publikace s uvolněnými úlohami
Příklady inspirativní praxe
Náměty a inspirace
>
Mapa aktivit školy
>
Podoba výuky a vzdělávací prostředí
Podoba výuky a vzdělávací prostředí
Náměty a inspirace pro využití ve škole
Vstřícné prostředí a vztahy ve škole a jejich vliv na vzdělávání
Společné vzdělávání pracovníků ŠPP, školní družiny a školní knihovny
Vstřícné prostředí a vztahy ve škole a jejich vliv na vzdělávání
Podpora rodičů a zákonných zástupců v oblasti duševního zdraví žáků
Podpora efektivního fungování školní knihovny
Školní klub/y pro žáky 2. stupně ZŠ
Cílené rozvojové aktivity vázané na diagnostiku profilu schopností žáků
Třídnické hodiny jako cesta k podpoře duševního zdraví žáků
Psychosociální podpora duševního zdraví žáků klubovými aktivitami ŠD
Well-being žáků, třídní klima,
Cílené rozvojové aktivity vázané na diagnostiku profilu schopností žáků
Aktivní škola
Pohybová gramotnost ve školní družině
Podpora pohybových aktivit na školách – Aktivní škola
Kompletní seznam návrhů šablon
Výukové zdroje a metodiky
Metodiky k podpoře vzdělávání nadaných žáků
Nástroje k diagnostice nadaných žáků
Jak rozvíjet nadaného žáka na 1. stupni ZŠ a v MŠ
Portál talentovani.cz – NPI
Diferencovaná výuka aneb Jak pracovat s nadanými žáky v běžné třídě
Jak pracovat s nadanými žáky na 1. stupni
Jak vidět „neviditelné“ nadané žáky
Nadaní žáci a umělá inteligence
Talentovaní žáci
Systém, Nadané děti
Metodiky k podpoře vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem
Moderní čeština jako cizí jazyk – Pedagogicke.info
Metodické dokumenty a informace k podpoře škol MŠMT
Autentická zkušenost s dětmi z Ukrajiny na ZŠ – NPI
Portál NPI podpora PP vzdělávajících cizince
Jednoduše česky – NPI
Čeština s Mínou a Týnou – ČT EDU
Vzdělávaní cizinců. Jak na to?
Jak přistupovat k žákům migrantům, kteří prožili válečné události? NPI
Strategie pro úspěšnou integraci a efektivní výuku žáků s odlišným mateřským jazykem
Začlenění ukrajinských dětí do škol | Partnerství MŠMT a UNICEF
Sociální začleňování žáků s OMJ
Konference MŠMT a UNICEF
Adaptace vícejazyčných žáků na základní škole
Podpora dětí s OMJ ve školách
Metodiky k růstovému nastavení mysli žáků
PISA 2018: Růstové nastavení mysli a výsledky vzdělávání žáků
Výuka filosofie pro rozvoj kritického myšlení NPI
Rustove_mysleni.pdf (muni.cz)
Motivace a motivátory
Celoroční a motivační hry a jak s nimi pracovat
Metodiky k vstřícnému prostředí a vztahům ve škole a jejich vlivu na vzdělávání
Společný cíl podpora dětí – Pedagogické info
Jak se pozná dobrá škola? Klima a vztahy podporují učení EDU
Jak na modelové ŠVP u vás ve škole
Tandemová výuka pohledem ředitele školy
Podcast Klima školy - Válka na Ukrajině
Podcast: Nová generace
Doučování s Tady a Teď nám pomáhá tady a teď
Doučování jako spolupráce
propojovani FV a NFV.pdf
metodickou kucharku pro skoly.pdf
Duševní pohoda školáků: Hlavní roli hrají vztahy mezi vrstevníky | Pedagogicke.info
Chcete dobrý vztah s žáky? Zapomeňte na nálepky a zkuste pozorovat
Školní knihovny činnost a funkce, MŠMT ČR
Metodika 17 cílů pro udržitelný rozvoj na SŠ.pdf
Metodika globální vzdělávání pro ZŠ.pdf
Paper-science.pdf
Metodické náměty do výuky 1.pdf
Metodické náměty do výuky 2.pdf
Metodické náměty do výuky 3.pdf
Metodické náměty do výuky 4.pdf
Vzdělávání ZŠ
Vzdělávání SŠ
Fáze lidského života - ČT edu
Metodiky k rodiče a škola
Jak nastavit pravidla pro jednání s rodiči?
Jak zlepšit komunikaci rodičů a učitelů? Ředitelé mají řadu možností NPI
Cesta od školy k rodině. Nejen učitelé pomáhají žákům
Rodinu musíte vzít takovou, jaká je NPI
Jak řešit spory ve škole? Pedagogicke.info
Volají vám rodiče žáků i o víkendu? Vedení školy musí nastavit pravidla NPI
Jak motivovat a zapojit rodiče s komplikovaným vztahem ke škole
Tripartity ve školách
Efektivní komunikace školy s rodiči - edu.gov.cz
Principy komunikace školy s rodiči
Metodiky k well-beingu žáků a třídnímu klima
Well-being MŠMT.pdf
Závěry Rady o podpoře well-beingu – MŠMT ČR
Jak zlepšit vztahy ve třídě a vybudovat dobrý kolektiv? NPI
12 tipů, jak otevírat citlivá témata ve třídě – SOFA
Jak na well-being ve škole? SOFA
Well-being a podpora žáků s nepříznivými podmínkami v distanční výuce
Well-being. Každý může přispět k tomu, abychom se ve škole cítili dobře NPI
Well-being ve škole – ZČU
Jak pomoci dětem zvládat stres
Webinář – Vztahy ve třídě – Centrum primární prevence
Jak přispívají aktivizační metody ve výuce vytvoření příznivého klimatu školy
Vliv prostředí školy na její klima (rvp.cz)
O duševním zdraví a wellbeingu
NPI ČR | Inkluze v praxi - Školní poradenské pracoviště
Duševní zdraví dětí a adolescentů
Praktické tipy pro rozvoj socio-emočního učení - Society for all
Heterogenní kolektiv | Zapojmevšechny.cz
Metodiky k využití digitálních technologií ve škole
Digitální rovnováha rodičů i dětí – NPI
Využití ICT ve výuce (rvp.cz)Informatické myšlení se dá rozvíjet i bez počítače NPI
Návody na použití nástrojů s AI ve výuce NPI
Digitální transformace ve školství přináší výzvy i úskalí
Jak učit o dezinformacích?
Podpora žáků se SVP informatika
Definice digitálního wellbeingu NPI
O fungování internetu - 1. stupeň
Technologie ve výtvarce, rovnováha mezi hrou a učením
Vzdělávání už bude především digitální
Preventivní práce se stresem dětí ve vyučovacích hodinách i běžném životě
Kdy mobil dětem prospívá a kdy škodí? Jak zvládat digitální svět bez konfliktů
Český jazyk a digitální technologie
Definice digitálního wellbeingu NPI
Mediální vzdělávání pro 1. stupeň ZŠ
Materiál do výuky: Mikrocílení a darkposting
16 AI profesí budoucnosti jako motivace pro žáky
Metodiky k roli učitele
Podpora a inspirace pro profesionální růst učitelů – zkušenosti z kulatého stolu NPI
Učitelé se nemůžou starat jen o děti, jinak vyhoří NPI
Nesmí se stát, aby se učitelé báli něco říct NPI
Spolupráce mezi učiteli
Metodický portál RVP – Syndrom vyhoření
Vedení základní školy musí o své pedagogy pečovat a rozvíjet je NPI
Bez spokojených pedagogů nemůže škola uspět. Čím je motivovat? NPI
Rodinná škola, kde pedagogové přistupují individuálně ke všem dětem NPI
Spolupráce učitelů a asistentů pedagoga
Efektivní komunikace učitelů s teenagery na základní škole NPI
Evropa jako education village – záznam mezinárodní konference NPI
Jak rozdělit kompetence mezi třídním učitelem a asistentem pedagoga v péči o žáky se SVP?
Metodika vedení třídnických hodin
Třídnické hodiny - Inkluzivní škola
Klima učitelských sborů
Inspirace pro výzkum nahlédnutí do metodologie pedagogiky 2.pdf
Sociální pedagog
Když učitel hodinu finguje, pozná se to hned
Metodiky k prevenci rizikového chování
Zaskolactvi MSMT
Webinář NPI – Vyrušují žáci při výuce?
Webinář NPI – Šikana, kázeňské problémy
Metodické doporučení MŠMT – záškoláctví pdf
Primární prevence rizikového chování a závislostí
Jak udržet kázeň ve třídě
Záškoláctví, šikana i vulgarity. Jak řešit vážnější problémy s žáky - NPI
Školní poradenské pracoviště a žáci se sociálním znevýhodněním NPI
Zdržují žáci začátek vyučování? NPI
Identifikace dětí a žáků se sociálním znevýhodněním - práce s posuzovacím schématem 1.
Identifikace dětí a žáků se sociálním znevýhodněním - práce s posuzovacím schématem 2.
Identifikace dětí a žáků se sociálním znevýhodněním - práce s posuzovacím schématem 3.
Identifikace dětí a žáků se sociálním znevýhodněním - práce s posuzovacím schématem 4.
Metodické doporučení MŠMT k prevenci a postihu záškoláctví a omlouvání žáků z vyučování - edu.cz
Typologie rizikového chování
Co funguje v prevenci učitelům i rodičům
Webinář bezpečnost MŠMT
MŠMT: Aktualizována metodika Využití právních opatření při řešení problémového chování žáků na školách
Podcast SZÚ: O projektu Škola bez nikotinu
Prevence rizikového chování dětí i u | revize ICT RVP
Jak poznat efektivní program primární prevence?
Metodická doporučení a metodické pokyny, MŠMT ČR
Možnosti práce s dětmi s poruchami chování v ústavní výchově
Metodiky k aktivní škole
Plan-podpory-pohybu-deti-zaku-a-studentu-2024-2028 MŠMT.pdf
Monitoring tělesné zdatnosti (sportovní centrum MŠMT).pdf
Odborný článek: Pojmy ve vzdělávacím oboru Tělesná výchova (rvp.cz)
Metodický portál – Webinář: Podpora při vzdělávání dětí, žáků s tělesným postižením a závažným onemocněním v běžné škole (rvp.cz)
Nadace – Aktivní ČESKO
Hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku
Tělesná výchova prohrává souboj s technologiemi
Tělocvik jako klíč k úspěchu
Metodický portál - Metodické materiály
Stezka Českem pro školy MŠMT ČR
Reprezentativní výzkum, kde a jak tráví děti svůj čas
Metodika_Skola_a_nestesti_Jsme_pripraveni_2023.pdf
Materiál do výuky: Cvičík – výmyk na hrazdě
Materiál do výuky: Cvičík – rozcvička před cvičením
Materiál do výuky: Cvičík – dynamický strečink
Materiál do výuky: Cvičík – stoj na rukou
Materiál do výuky: Cvičík – odrazová a doskoková příprava
Materiál do výuky: Cvičík MFP – zpevňovací příprava
Materiál do výuky: Cvičík – kotoul vzad do stoje na rukou
Materiál do výuky: Cvičík – šplh na tyči/laně
Zdravá svačina - ČT edu
Inspirativní příklady ze škol
Inspirace
ze základních škol
Podpora vzdělávání nadaných žáků
Podpora nadaných žáků
(Kritérium 4.3)
Vstřícné prostředí a vztahy ve škole a jejich vliv na vzdělávání
Otevřeností a důvěrou ke spolupráci
(Kritérium 2.2)
Cíl? Aby všem ve škole bylo dobře.
(Kritérium 3.2)
Škola s podporou pro všechny žáky
(Kritérium 4.3)
Nabízíme stejné šance všem žákům
(Kritérium 4.3)
Prosociální a respektující škola
(Kritérium 4.4)
Spolu to dokážeme
(Kritérium
4.4)
Podpora aktivního zapojení žáků do projektů a soutěží
(Kritérium 5.3)
Strategie úspěchu ve vzdělávání žáků s potřebou podpůrných opatření
(Kritérium 6.2)
Rodiče a škola
Putování s komunitní školou Svatoplukova
(Kritérium 1.5)
Společně ke spokojenosti a kvalitě
(Kritérium 2.2)
Šance na úspěch
(Kritérium 6.3)
Trochu jinak: Tolerance vůči jinakosti
(Kritérium 6.3)
Duhová cesta k vzájemnému poznávání
(Kritérium 6.3)
Využití digitálních technologií ve škole
Jak rozvíjet hodnotící aktivity žáků ve výuce – od kvalitního hodnocení učitele k sebehodnocení žáků
(Kritérium 4.2)
Inspirace
ze středních škol
Podpora vzdělávání nadaných žáků
Podpora rozvoje osobnosti žáka
(Kritérium 4.4)
Růstové nastavení mysli
Osobnostní rozvoj v gymnaziálním kurikulu
(Kritérium 4.4)
Být úspěšný a věřit si
(Kritérium 5.3)
Vstřícné prostředí a vztahy ve škole a jejich vliv na vzdělávání
Šance pro každého našeho žáka
(Kritérium 5.3)
Rodiče a škola
RADOST – Rada dostupná všem studentům
(Kritérium 6.2)
Vyučujeme – vychováváme – rozvíjíme
(Kritérium 6.3)
Wellbeing žáků, třídní klima
Tajemství zdravého školního klimatu: mezi promyšlenými postupy a intuicí
(Kritérium 2.2)
Role učitele
Klíčové je znát své žáky a spolupracovat
(Kritérium 3.3)
Výstupy České školní inspekce zaměřené na vybrané oblasti
Podpora vzdělávání nadaných žáků
Podpora vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků v ZŠ a SŠ
Podpora vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem
Integrace a vzdělávání dětí a žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka
Růstové nastavení mysli
Růstové nastavení mysli žáků a jeho vliv na výsledky vzdělávání
Vstřícné prostředí a vztahy ve škole a jejich vliv na vzdělávání
Vstřícné prostředí a vztahy ve škole a jejich vliv na vzdělávání
Portál: Kvalitní škola - Podoba výuky a vzdělávací prostředí
Wellbeing žáků, třídní klima
Well-being žáků, třídní klima, používání ICT a vnímání role učitele
Role učitele
Tematická zpráva - Kooperace pedagogů při řízení výuky na ZŠ
Prevence rizikového chování
Hodnocení rizikového chování žáků základních a středních škol
Česká školní inspekce - Metodické doporučení – Přístupy k náročnému chování dětí a žáků a možnosti jeho řešení
Aktivní škola
Společné znaky ZŠ a SŠ s pohybově zdatnými a pohybově slabšími žáky
Tělesná zdatnost žáků na základních a středních školách
Kvalitní škola - Metodické doporučení – Aktivní škola – autoevaluace
Kvalitní škola - Metodické doporučení – Aktivní škola – Inspirace pro podporu pohybových aktivit žáků
Návrat na
Mapu aktivit školy
.