OBLAST 1 – KONCEPCE A RÁMEC ŠKOLY
1.3 Škola funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu školy. ►
1.4 Didakticky Škola je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogy. ►
1.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnery. ►
OBLAST 2 – PEDAGOGICKÉ VEDENÍ ŠKOLY
2.3 Vedení školy usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími školami a účinně podporuje začínající pedagogy. ►
2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání. ►
OBLAST 3 – PEDAGOGICKÝ SBOR
3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně. ►
3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s žáky, rodiči i kolegy vstřícný, respektující přístup. ►
3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu. ►
3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti. ►
3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji. ►
OBLAST 4 – VÝUKA
4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují výuku v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech školy a potřebami žáků. ►
4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů. ►
4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého žáka a při plánování a realizaci výuky zohledňují individuální potřeby žáků. ►
4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj žáků. ►
OBLAST 5 – VZDĚLÁVACÍ VÝSLEDKY ŽÁKŮ
5.1 Škola soustavně získává informace o posunech výsledků každého žáka ve všech vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními. ►
5.2 Výsledky vzdělávání žáků odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů. ►
OBLAST 6 – PODPORA ŽÁKŮ PŘI VZDĚLÁVÁNÍ (ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI)
6.1 Škola vytváří každému žákovi a jeho rodině rovné příležitosti ke vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo speciální vzdělávací potřeby. ►
6.2 Škola poskytuje účinnou podporu všem žákům s potřebou podpůrných opatření. ►
6.3 Škola věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji žáků, rozvíjí u nich otevřenost, toleranci a respekt vůči jinakosti a dbá na to, aby žádný žák nebyl vyčleňován z kolektivu. ►