Menu
E-mail:
Hledaný výraz:
Hledat
Vlastní hodnocení
Kvalitní škola jako východisko vlastního hodnocení
Náměty pro plánování a realizaci vlastního hodnocení
Přehled dostupných metodických doporučení
Kompetenční předpoklady ředitele školy
Další náměty pro realizaci vlastního hodnocení
Nástroje pro vlastní hodnocení
Kritéria hodnocení
O kritériích
Oblasti kritérií hodnocení
Struktura zobrazených kritérií
Znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání
Externí hodnocení
Propojování externího a vlastního hodnocení
Realizace externího hodnocení
Vybrané nástroje pro realizaci externího hodnocení
Náměty a inspirace
Přehled námětů a inspirací
Metodická doporučení
Publikace s uvolněnými úlohami
Nabídka vzdělávacích programů
Specifická metodická doporučení pro kritéria v oblasti 6
Videa na YouTube
Informační systémy České školní inspekce
Příklady inspirativní praxe
Nástroje pro vlastní hodnocení
>
Hospitační záznamy
Hospitační záznamy
Hodnocení výuky
prostřednictvím hospitací
je zcela klíčovou činností České školní inspekce. Opírá se o ni inspekční hodnocení průběhu vzdělávání, do výuky se promítají podmínky vzdělávání a výuka je prostředkem k dosahování výsledků vzdělávání. Proto z celého spektra inspekčních formulářů jsou především hospitační záznamy každoročně předmětem posuzování a úprav opřených zejména o poznatky z virtuálních hospitací a o zkušenosti inspekčních pracovníků přímo z ostrého použití v běžné inspekční činnosti. Kvalitu hospitačních formulářů mimo jiné dokládá i zájem ředitelů škol o
poskytnutí hospitačních formulářů pro jejich vlastní hodnocení
výuky v jejich škole. Proto Česká školní inspekce dává ředitelům škol k dispozici hospitační formulář pro předškolní, základní i střední vzdělávání. Z obsahu hospitačního formuláře je patrné, které aspekty výuky jsou z hlediska hodnocení její kvality vnímány jako prioritní, jaká kritéria jsou z hlediska posuzování kvality výuky relevantní a v čem lze spatřovat kvalitu vzdělávání na úrovni jednotlivé vyučovací hodiny. Ředitelé škol mohou hospitační záznam využít jako celek, mohou z něj ale také vybrat pouze některé položky, pokud je jejich hospitační činnost zaměřena je na některý aspekt výuky (například činnost učitele nebo činnosti žáků).
Hospitační záznam pro základní vzdělávání
je také
dostupný v InspIS DATA
i s
reportem přehledu z hospitací
.
Podrobný návod na využití strukturovaného hospitačního záznamu pro základní vzdělávání.
Hospitační záznam pro předškolní vzdělávání v pdf
Hospitační záznam pro předškolní vzdělávání v MS Word
odkaz na kritéria v oblasti Vzdělávání v předškolním vzdělávání
Hospitační záznam pro základní vzdělávání v pdf
Hospitační záznam pro základní vzdělávání v MS Word
odkaz na kritéria v oblasti Výuka v základním vzdělávání
Hospitační záznam pro střední vzdělávání v pdf
Hospitační záznam pro střední vzdělávání v MS Word
odkaz na kritéria v oblasti Výuka ve středním všeobecném (gymnaziálním) vzdělávání
odkaz na kritéria v oblasti Výuka ve středním odborném vzdělávání