Vzdělávací výsledky

🎥 Videa

  • Formativní hodnocení a sebehodnocení
    Přehrát video: Formativní hodnocení a sebehodnocení NPI
    V českých školách je většinová tradice hodnotit práci žáka na škále od 1 do 5. Webinář nemá za cíl tradici známek rušit, pouze doplnit i jiné formy hodnocení, které mohou být realizovány společně. Také bude zmíněn rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením s možnými příklady, jak tato hodnocení využívat společně. Zvláštní částí budou možnosti sebehodnocení žáka, které považujeme za nedílnou součást každého zásadního hodnocení.
    Délka: 1 hod.
  • Kriteriální hodnocení žáků
    Přehrát video: Formativní hodnocení a sebehodnocení NPI
    Druhá část podcastu o formativním hodnocení v heterogenní třídě se zaměřuje na kriteriální hodnocení. Diskutuje, co tento typ hodnocení obnáší, jaké jsou jeho přínosy a rizika a jak může pedagogický sbor přejít od tradičního sumativního hodnocení ke kriteriálnímu hodnocení s formativním přístupem. Na otázky odpovídá Zdeňka Juklová, lektorka, mentorka a bývalá ředitelka Základní školy a Mateřské školy Velké Hamry.
    Délka: 30 min.
  • Formativní hodnocení: Jak pro změny nadchnout celý tým
    Přehrát video: Formativní hodnocení: Jak pro změny nadchnout celý tým
    Jak posilovat pedagogický leadership napříč školami? Ředitelé a ředitelky z Prahy 6 se pravidelně setkávají na společných výjezdech, kde sdílejí zkušenosti a společně hledají cesty, jak zlepšovat výuku. Tématem setkání se stalo formativní hodnocení – nástroj, který podporuje vnitřní motivaci žáků, přispívá k lepším výsledkům a zlepšuje klima ve třídách. Zazní konkrétní příklady toho, jak školy mohou měnit svůj pohled na hodnocení – od pilotních projektů až po komplexní přechod celé školy.
    Délka: 5 min.
  • Formativní hodnocení do všech škol?
    Formativní hodnocení je každé hodnocení, které přináší užitečnou informaci o aktuálním stavu vědomostí a dovedností žáka. Proč se vyplatí usilovat o zavádění formativního hodnocení? Protože nepodporuje vzájemné porovnávání. Posiluje rozvoj klíčových dovedností. Zlepšuje se pracovní klima i vztah mezi žáky a učiteli. Žáci dosahují v důsledku formativního hodnocení lepších výsledků. S čím může formativní hodnocení pomoci? Přispět k tomu, aby se žáci neučili jen pro známky. Vytvářet prostředí, do kterého budou žáci chodit rádi.
    Délka: 1,5 hod.
  • Formativní hodnocení
    Pojem „formativní“ se týká přetváření a formování. V rámci formativního přístupu ve výuce pedagogové vytváří podmínky, které podporují další učení žáků a žákyň. Při formativním přístupu k hodnocení se vyučující zaměřuje na hledání strategií, které posílí vnitřní motivaci žáků a žákyň k učení. Tato motivace je v dnešní době obzvlášť důležitá, protože proces učení nekončí odchodem ze školy, ale je třeba se učit celý život. 
    Délka: 30 min.

📰 Články

  • Vysvědčení JINAK
    Vysvědčení JINAK je jedním z výsledků projektu katedry pedagogiky Pedagogické fakulty MU s názvem Vývoj a implementace pilotního designu školního vysvědčení. Vysvědčení JINAK poskytuje nový přístup k hodnocení žáků, který klade důraz nejen na výsledky, ale i na proces učení. Spojuje hodnocení učení, pro učení a jako učení, aby podpořilo lepší porozumění a rozvoj dětí.  Primárním účelem hodnocení je podporovat učení a rozvoj žáků.
    Délka: 30 min.
  • Škola, kde se daří dětem z jiných zemí a i všem ostatním
    Každý sedmý žák je cizinec – a právě s nimi se škola naučila v Mostě dobře pracovat. Dnes už vědí, jak děti z jiných zemí přivítat, pomoct jim rychle si osvojit český jazyk a zapojit do života školy. Postupně také zjistili, že to, co funguje pro žáky jiných národností, často prospívá i těm českým. Ve škole už čtvrtým rokem funguje koordinátorka pro cizince. 
    Délka: 30 min.

Gramotnosti.png

Návrat na Mapu aktivit školy.