6.2

Doporučené znalosti:

  • má přehled o spektru individuálních potřeb žáků
  • zná strategie práce s žáky s potřebou podpůrných opatření, včetně jejich výhod a nevýhod z pohledu dané školy
  • zná vhodné způsoby hodnocení výsledků žáků s potřebou podpůrných opatření, zejména žáků se SVP
  • zná vhodné vzdělávací strategie pro dosahování maximálního učebního pokroku žáků se SVP
  • má základní znalosti o diagnostice SVP
  • zná odborná pracoviště, se kterými může škola spolupracovat v případě specifických individuálních potřeb žáků
  • má základní přehled o odbornících, které škola může přizvat k procesu hodnocení žáků s potřebou podpůrných opatření

Doporučené dovednosti:

  • zajišťuje systematickou identifikaci individuálních potřeb žáků
  • zajišťuje realizaci efektivní strategie práce s žáky s podpůrnými opatřeními
  • zajišťuje efektivní podporu žákům se SVP
  • vyhodnocuje účinnost realizované strategie práce s žáky s podpůrnými opatřeními
  • vyhodnocuje účinnost specifické podpory žákům školy
  • zajišťuje využívání vhodných vzdělávacích strategií, aby žáci se SVP dosahovali svého maximálního učebního pokroku
  • respektuje odlišnosti v nárocích na výsledky žáků se SVP, objektivně posuzuje míru shody dosahovaných výsledků s očekávanými výsledky
  • zajišťuje sledování vzdělávacích výsledků žáků s potřebou podpůrných opatření a žáků se SVP
  • zajišťuje spolupráci s odbornými pracovišti v případě specifických individuálních vzdělávacích potřeb žáků
  • podporuje a vytváří podmínky pro spolupráci s odborníky a vzájemné sdílení
  • podporuje zvyšování odbornosti pedagogů v oblasti pedagogické diagnostiky

Doporučené osobnostní předpoklady/postojové nastavení:

  • považuje diagnostiku z ŠPZ za klíčově důležitou pro vzdělávání žáků se SVP
  • je přesvědčen o spoluzodpovědnosti školy za rozvoj vzdělávacích možností žáka
  • je přesvědčen o důležitosti systematicky motivovat pedagogy k pozitivním očekáváním i u žáků, kteří dosahují slabých výsledků