1.5

Doporučené znalosti:

  • zná spektrum partnerů, se kterými škola může účelně spolupracovat, včetně možností zapojení do dění v regionu
  • zná výhody a rizika rozličných forem spolupráce s různými typy organizací a institucí včetně dalších škol
  • je schopen racionálně zhodnotit přínosy, které mohou pro zkvalitnění školy poskytnout externí partneři
  • orientuje se v možnostech zapojení školy do projektů podporujících rozvoj školy
  • zná metody a formy realizace fundraisingu (donátorství, projektové podpory)

Doporučené dovednosti:

  • udržuje kontakty s relevantními partnery, rozvíjí spolupráci vždy s ohledem na potřeby školy a se zohledněním přínosů pro vzdělávání
  • efektivně podporuje zapojování žáků i pedagogů do projektů podporujících rozvoj školy a motivuje je k tomu
  • využívá různé příležitosti k tvorbě sítí vzájemných vztahů s externími partnery včetně dalších škol, podporuje zapojení školy do dění v regionu
  • efektivně a účelně spolupracuje se zřizovatelem, spolupráci cíleně prohlubuje
  • využívá efektivně vhodné metody a formy fundraisingu (donátorství, projektové podpory) případně je vhodně kombinuje pro zkvalitňování činnosti školy

Doporučené osobnostní předpoklady/postojové nastavení:

  • je přesvědčen o pozitivním přínosu spolupráce s jinými školami, institucemi a sociálními partnery i zapojení školy do dění v regionu
  • odmítá zištné formy donátorství
  • vnímá transparentnost jako základní princip veřejné kontroly