1.1

Doporučené znalosti:

  • zná trendy ve vzdělávání relevantní k dané škole a umí posoudit jejich uplatnitelnost
  • ovládá pravidla tvorby a inovace koncepčních dokumentů rozvoje školy, je schopen zformulovat a obhájit koncepci rozvoje školy
  • zná principy a postupy řízení kvality a plánování včetně SWOT analýzy
  • zná v přiměřeném rozsahu strategické a koncepční dokumenty zřizovatele a vzdělávací politiky státu a rozumí jejich účelu, cílům a vztahům
  • zná a je schopen používat komunikační a vyjednávací techniky (např. základy konstruktivní asertivní komunikace)

Doporučené dovednosti:

  • uplatňuje strategický a koncepční přístup v dlouhodobém i krátkodobém horizontu
  • zajišťuje tvorbu a inovace koncepce a strategie rozvoje školy, využívá vhodných podkladů včetně SWOT analýzy
  • uvážlivě a strategicky zohledňuje moderní pedagogické trendy ve výuce
  • získává zpětnou vazbu od relevantních partnerů školy (například zřizovatel, školy, na nichž žáci pokračují ve vzdělávání, zaměstnavatelé, sportovní oddíly apod.) a efektivně ji poskytuje
  • řídí školu v souladu se strategickými a koncepčními dokumenty státu, zřizovatele, kraje apod.
  • zajišťuje identifikaci pedagogů, rodičů, příp. zřizovatele s koncepcí a strategií školy

Doporučené osobnostní předpoklady/postojové nastavení:

  • vnímá kvalitu vzdělávání jako jednu z hlavních priorit školy
  • preferuje vyvážený přístup při posilování osvědčených postupů a hledání příležitostí
    ke zlepšování