Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
ÚaOV – 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj dětí
Anotace:
Promyšlený systém přípravy na budoucí samostatný život ve vztahu k praktickým životním situacím podpořený zdařilými, veřejně přístupnými animovanými videy a dalšími podpůrnými materiály.
Kontext:
V průběhu pobytu ve školském zařízení si děti vedou zdařilá portfolia obsahující výstupy z praktických činností, které jim jsou po odchodu ze školského zařízení oporou v samostatném životě při řešení konkrétních situací. Při odchodu je dětem poskytnut multimediální materiál s velmi zdařile zpracovanými animovanými videy s návody k řešení obvyklých a důležitých životních situací. Dále obdrží informativní materiály s instrukcemi k zajištění úkonů bezprostředně po odchodu a s kontakty školského zařízení nebo dalších důležitých osob či institucí. Na webových stránkách zařízení
https://www.vychovnyustavbrandys.cz/videa/ je veřejně k dispozici 10 návodných videí, která lze využít i v běžné výuce na školách jako praktický vzdělávací materiál.
- Co udělat po odchodu z ústavu
- Telefonní hovory
- Přijímací pohovor
- Pracovní smlouva
- Praní prádla
- Jak ušetřit nějaké peníze
- Nájemní smlouva
- Svět bank
- Jak sestavit rozpočet
- Životopis a motivační dopis
Kontakt:
Mgr. et Mgr. et Mgr. Soňa Křížová, PhD.
Ředitelka školského zařízení
Výchovný ústav Brandýs nad Orlicí