Anotace:
Ředitel systematicky vede pedagogický sbor k participaci na řízení školy, daří se zapojovat pedagogy do řídících procesů na všech úrovních. Ve škole fungují sekce Strategického plánování a koncepce školy, ICT a digitalizace školy, Zahraniční inspirace a kontakty, Společné vzdělávání – inkluze, Environmentální rozvoj školy a Komunikace s rodiči a veřejností. Učitelé se do jednotlivých sekcí zapojují na základě svých preferencí a zkušeností. Realizovaná změna organizační struktury umožňuje efektivnější využití potenciálu pedagogického sboru pro další rozvoj školy.
Kontext:
Díky promyšlenému využívání principů leadershipu a přístupů, založených na spolupráci a jasně definovaných pravidlech vzájemných vztahů se řediteli daří zapojovat do řídících procesů pedagogy na všech úrovních. Účinnost řízení podporuje delegováním vymezených pravomocí nejen na statutárního zástupce, ale také na další pedagogické pracovníky. Nově nastavil organizační strukturu, kdy předmětové (nástrojové a oborové) komise byly nahrazeny tematickými sekcemi, do kterých se dobrovolně zapojují pedagogové dle svých preferencí a zkušeností. Ve škole fungují sekce Strategického plánování a koncepce školy, ICT a digitalizace školy, Zahraniční inspirace a kontakty, Společné vzdělávání – inkluze, Environmentální rozvoj školy a Komunikace s rodiči a veřejností. Takto koncipované sekce nejsou srovnatelné s předmětovými komisemi a pedagogům a potažmo škole otevírají nové možnosti. Změna organizační struktury školy umožňuje efektivnější využití potenciálu pedagogického sboru pro rozvoj školy. Vedení školy účelně využívá silné stránky pedagogů, klade důraz na participaci, delegování úkolů a samostatnost. Zvýšila se zainteresovanost učitelů na chodu školy, někteří pedagogové aktivně působí i ve více sekcích. Jejich činnost je zohledněna v odměňování pedagogických pracovníků, systém odměňování byl prodiskutován v pedagogické radě.