Účelné využívání efektivních evaluačních nástrojů

Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
ZUV – 2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy, přijímá účinná opatření
Anotace:
Škola účelně využívá efektivní evaluační nástroje a kriteriálního hodnocení modelu Kvalitní školy. Ředitel využil vnitřní i vnější nástroje hodnocení - výsledná data Okamžitého snímku školy, sebeevaluaci učitelů, externí hodnocení ČŠI, SWOT analýzu. Definoval silné a slabé stránky, příležitosti ke zlepšení a přehledně zkompletoval strategické cíle ve střednědobém i dlouhodobém horizontu. To přispívá k objektivní autoevaluaci, stanovení zásadních strategických cílů rozvoje instituce a promítá se do kvality vzdělávání.
Kontext:
Systémové vyhodnocování práce školy, monitorování kvality vzdělávání zaměřené na realizaci výchovně vzdělávacích strategii definovaných v ŠVP a naplňování klíčových kompetencí žáků je součástí řízení ZUŠ. Ředitel školy využívá ke zjišťování stavu podmínek a průběhu vzdělávání, studijních výsledků žáků i úrovně řízení školy nástroje vlastního hodnocení školy a kritérií modelu Kvalitní školy. Jako účelné evaluační nástroje jsou používána dotazníková šetření pedagogů, zákonných zástupců i žáků, třídní schůzky pojaté jako setkání s rodiči a nově také tripartitní schůzky. Na základě závěrů interního a externího hodnocení školy ředitel ve spolupráci s učiteli formuloval zásadní strategický dokument pro rozvoj ZUŠ ve všech jejich oblastech, který vzešel z kritérií modelu Kvalitní školy. Účelně přitom využil vnitřní i vnější nástroje hodnocení: výsledná data Okamžitého snímku školy, sebeevaluaci učitelů, externí hodnocení ČŠI (nad rámec posledního inspekčního hodnocení) a SWOT analýzu. Následně definoval silné a slabé stránky, příležitosti ke zlepšení a rovněž přehledně zkompletoval strategické cíle rozvoje školy ve střednědobém i dlouhodobém horizontu.
Ředitel využil k hodnocení ZUŠ kritéria modelu Kvalitní školy. Z důvodů maximálně nezávislé a objektivní interpretace bylo realizováno hodnocení nejen ředitelem školy, ale také členy sekce Strategického plánování a pedagogy, a to s využitím celé hodnoticí škály. Na základě analýzy vyhodnocení všech oblastí pak ředitel identifikoval, jaké úrovně škola dosahuje v jednotlivých kritériích.
 
Kontakt:

Bc. Jiří Stárek

Ředitel školy

Základní umělecká škola, Praha 10 - Hostivař, Trhanovské náměstí 8

📞 +420 271 750 392

✉️ info@zus-hostivar.cz