První kroky k pohodovému učení

Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
ZV – 6.2 Škola poskytuje účinnou podporu všem žákům s potřebou podpůrných opatření
Anotace:
Systém diagnostiky sloužící k včasnému záchytu žáků, kteří by mohli mít v počátečním čtení a psaní problémy. Opatření založená na analýze výsledků tohoto testování s cílem aktivního procvičování oslabených oblastí.
Kontext:
Speciální pedagog v říjnu otestuje všechny žáky 1. ročníků, vytipuje žáky vykazující určité deficity a následně jim poskytuje pravidelnou pedagogickou intervenci po dobu 7 měsíců. Na konci školního roku provádí znovu diagnostiku pro získání zpětné vazby o jejich posunu. Eliminuje tak riziko školního neúspěchu v dalším vzdělávání.
K realizaci je nutný kurz Signály SPU na počátku školní docházky (proškolení testem rizik poruch čtení a psaní pro rané školáky); používaný diagnostický materiál získává účastník kurzu: Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky.
 
Kontakt:

Mgr. Petra Senčíková

Speciální pedagožka

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, náměstí T. G. Masaryka 1260, příspěvková organizace

📞 +420 558 678 169

✉️ petra.sencikova@zsfrydlant.cz