Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
SV – 5.3 Žáci školy jsou motivovaní k dosahování dobrých výsledků a projevují sociální a osobnostní kompetence a občanské hodnoty
Anotace:
Systematická podpora každého žáka v průběhu celého vzdělávacího cyklu gymnázia založená na vlastní depistáži individuálních potřeb a pravidelném vyhodnocování studijních i osobnostních předpokladů žáka vzhledem k jeho dosahovaným výsledkům. Stanovování optimálních vzdělávacích postupů a vyhodnocování jejich účinnosti umožňuje dosažení osobního maxima žáka.
Kontext:
Propracovaná depistáž kognitivních, jazykových znalostí v rámci bilingvního vzdělávání a individuálních vzdělávacích potřeb každého žáka při zahájení studia (systém interních testů, doplněný individuálním pohovorem sledujícím zájem žáka o vzdělávací oblast/předmět/zájmovou činnost). Vypracování individuální vzdělávací strategie ve spolupráci se žákem, třídním učitelem a pracovníky ŠPP. Každý měsíc v rámci pohovoru se žákem vyhodnocování naplňování stanovených vzdělávacích a osobnostních cílů, grafická vizualizace a možná úprava v případě, že cíle nejsou naplňovány. V rámci podpory pro dosažení osobního maxima má každý žák osobního tutora (pravidelné týdenní konzultace), využívána je i vnější diferenciace skupin ve všech předmětech podle úrovně znalostí žáků. Průběžné ověřování dosahovaných výsledků různými nástroji - slovní hodnocení, kriteriální hodnocení, jehož součástí je i sledování osobnostního rozvoje a motivace žáka v průběhu studia. Interní i externí ověřování výsledků žáka v rámci termínovaných úkolů a systému zkoušek stanovených v jednotlivých ročnících. Soustavné oceňování žáků za studijní výsledky, dobrovolnickou práci nebo veřejnou prezentaci na školní, regionální a mezinárodní úrovni.
Kontakt:
Dr. Nigel Brown
Ředitel školy
The English College in Prague - Anglické gymnázium, o.p.s.
✉️ headmaster@englishcollege.cz
možná konzultace pouze v anglickém jazyce