Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
ZV – 6.2 Škola poskytuje účinnou podporu všem žákům s potřebou podpůrných opatření
Anotace:
Škola se intenzivně věnuje práci s nadanými žáky (zapojení do projektu - realizace akcí rozvíjející jejich nadání, umožňuje vzdělávání v matematických třídách, má zpracovánu strategie pro práci s těmito žáky)
Kontext:
Škola intenzivně věnuje žákům nadaným a mimořádně nadaným diagnostikovaným školským poradenským zařízením, ale také žákům, které si identifikovali samotní pedagogové ve spolupráci se školní psycholožkou provádějící jejich diagnostiku. V souladu s „Koncepcí práce s nadanými žáky“ jsou tito žáci také vzděláváni ve vytvořených skupinách žáků v předmětech „český jazyk +“ a „matematika +“, ve kterých je rozvíjeno jejich nadání. V rámci projektu škola realizuje „Výjezdy“, které žákům umožňují badatelskou výuku, poznávání a získávání praktických zkušeností. K podpoře nadaných žáků systematicky přispívá i cílené zaměření školy na matematiku, kdy žáci jedné třídy v každém z 6. – 9. ročníků jsou vzděláváni podle učebního plánu s rozšířenou výukou matematiky. Prostor pro seberealizaci a rozvoj nadání škola podporuje také zapojováním žáků do široké nabídky zájmových kroužků organizovaných školou i školní družinou, ale také ve spolupráci s místními organizacemi a partnery školy. Jako motivaci pro další vzdělávání škola podporuje účast žáků v širokém spektru soutěží a olympiád.
Kontakt:
Ing. Aleš Kazický
Ředitel školy
Základní škola, Ostrava-Poruba, Bulharská 1532, příspěvková organizace
📞 +420 596 962 035, +420 724 042 555
✉️ kazicky@zsbulharska.cz