Matematická gramotnost ve školní družině prostřednictvím her

Věcný cíl

Koncepční přístup školy k rozvoji matematické gramotnosti – zapojení a metodická podpora školní družiny. Podpora žáků vytvářením příležitostí pro učení v méně formálním prostředí.
 

Námět

  • Účastníci zájmového vzdělávání jsou podpořeni konkrétními zájmovými činnostmi. Inspiraci možno hledat například v metodice – Matematika je druž(in). Tato metodika obsahuje ucelený soubor námětů, který je možno využít v průběhu celého školního roku v kratších blocích.
  • Díky tandemové výuce může být při zájmových činnostech přítomen i učitel ZŠ, který poskytuje podporu vychovateli. Tím se zvyšují kompetence vychovatelů, ale do značné míry i učitelů, kteří mají možnost své žáky vidět v jiném kontextu než je běžná výuka.
  • Společná příprava vychovatelů na práci s dětmi a následná reflexe realizovaných aktivit v různých skupinách.
  • Podpora realizace učících se komunit napříč školami, kdy se stejnou metodikou (zásobníkem aktivit) pracuje několik vychovatelů z různých škol. Minikomunita jim umožní budovat kulturu společné přípravy i reflexe aktivit a výměnu zkušeností.
 

Doplňující zdroje a inspirace

Metodika Matematika je druž(in) 


Aktivizující formy vzdělávání/výuky

Propojování neformálního a formálního vzdělávání; Tandemové vzdělávání; Vzdělávání s využitím nových technologií


Téma inovativního vzdělávání

matematická gramotnost

Návrat na Mapu aktivit školy.