2.1

Doporučené znalosti:

  • zná dostatečně hlavní zásady pedagogických směrů kvalitní výuky a rozumí jim
  • zná formy a metody maximálního rozvoje potenciálu každého žáka a rozumí jim
  • zná způsoby stimulace pedagogického rozvoje učitelů i s jejich výhodami a omezeními
  • zná a chápe podstatu evaluačních postupů (principy, nástroje, vyhodnocení, dopady)
  • zná trendy ve vzdělávání relevantní k dané škole a umí posoudit jejich uplatnitelnost
  • zná a je schopen používat komunikační a vyjednávací techniky (např. základy konstruktivní asertivní komunikace)
  • dostatečně se orientuje ve školské i jiné relevantní legislativě a rozumí jejím praktickým dopadům

Doporučené dovednosti:

  • podporuje pedagogy v přístupech rozvíjejících potenciál každého žáka a vybízí je k nim
  • uvážlivě aplikuje nové trendy ve vzdělávání, jejich aplikování racionálně vyhodnocuje
  • využívá koncepčních dokumentů pro plánování vzdělávání i evaluaci
  • využívá efektivně evaluační nástroje za účasti pedagogů a vytváří efektivní systém pro získávání zpětné vazby
  • uplatňuje relevantní legislativní předpisy, efektivně získává právní i odborné informace
  • sleduje a předvídá vývoj (např. na základě SWOT analýzy), formuluje realistické cíle, přijímá vyhodnotitelná opatření a formuluje úkoly v SMART podobě

Doporučené osobnostní předpoklady/postojové nastavení:

  • je přesvědčen o důležitosti rozvoje potenciálu každého žáka školy a věnuje patřičnou pozornost výsledkům každého žáka
  • uplatňuje proaktivní přístup
  • za prioritu vnímá zlepšení stavu, nikoli jen formální fungování opatření
  • efektivně transformuje problémy ve výzvy
  • uplatňuje nadhled plynoucí z dostatečné znalosti právních předpisů pro činnost školy i pro efektivní evaluaci všech procesů
  • realisticky přistupuje ke zpětné vazbě