Anotace:
V rámci školy je realizován celoroční projekt, který si jednotlivé třídy tematicky zaměřují. Tento projekt dětem prostřednictvím prožitkového učení pomáhá poznávat jejich město a rozvíjet jejich kompetence. Učitelky navazují na prožitky dětí z reálného prostředí, na které navazují při vzdělávání a tvořivých činnostech. Děti tak své představy přenášejí pomocí tvůrčí činnosti do výstupů - her, staveb, výtvarných prací, díky čemuž je podněcován rozvoj fantazie, kritického myšlení a spolupráce. Tento proces podporuje také jejich schopnost řešit problémy, komunikovat a pracovat v týmu.
Kontext:
Mateřská škola klade důraz na individuální přístup k dětem, rozvoj jejich sociálních dovedností a spolupráci s rodinami. Vzdělávání je obohacováno realizací projektů cílených na seznamování dětí s městem a okolím, ve kterém žijí, jeho historií i současností, a rozvoj kladného vztahu k němu (realizované projekty se zaměřením např. Významné stavby města Znojma, Projekt v rodném městě, Roční období ve Znojmě, Čtenářská knížka). Proto škola úzce spolupracuje se zřizovatelem a dalšími organizacemi ve městě, což dětem umožňuje učit se dovednostem spojeným se společenským chováním a vystupováním na veřejnosti. Děti se prostřednictvím prožitkového učení seznamují s městem a jeho historií, což je dále rozvíjeno při vzdělávacích a tvořivých činnostech, které navazují na prožitky dětí z reálného prostředí. Výstupem je společná tvorba kroniky projektu, na které se podílejí i děti. Společně s učitelkami zaznamenávají aktivity a prožitky formou kreseb, fotodokumentace, letáků a zápisků. Děti tak získávají dobrou orientaci a znalosti z prostředí, kde žijí, učí se vážit si svého okolí a aktivně se podílet na jeho utváření.