Podpora individualizace v povinném předškolním vzdělávání

Věcný cíl

Podpora učitelů MŠ v realizaci pedagogického diagnostikování a práce s heterogenním kolektivem.


Námět

Podpořte pracovníky ve vzdělávání vaší školy prostřednictvím vzdělávacích programů, kurzů, seminářů zaměřených především na:
  • podporu práce s heterogenním kolektivem, kde je věnována pozornost specifikům vývoje dětí a přínos heterogenity k jejich rozvoji, organizaci vzdělávání, přípravě vzdělávacího prostředí, plánování činností a vzdělávací nabídky;
  • pedagogické diagnostikování v mateřské škole; na získání kompetencí učitelů MŠ k provádění průběžného pedagogického diagnostikování, na jehož základě učitel dokáže připravit, realizovat a vyhodnocovat individualizované vzdělávání; formativní hodnocení v mateřské škole; na osvojení technik formativního hodnocení, poskytování efektivní a motivující zpětné vazby, na způsoby rozvoje základů pro sebehodnocení a vrstevnického hodnocení jako faktoru podpory procesu učení dítěte.

Doplňující komentáře / další zdroje / inspirace

https://zapojmevsechny.cz/
https://zapojmevsechny.cz/kategorie/prace-s-heterogennim-kolektivem
Předškolní a prvostupňové vzdělávání – NPI – Národní pedagogický institut
https://www.npi.cz/predskolni-a-prvostupnove-vzdelavani-pedagogicke-diagnostikovani https://www.npi.cz/images/pedagogicke_diagnostikovani_v_materske_skole.pdf


Forma realizace

Akreditované i neakreditované kurzy; Vzdělávací programy; Supervize/mentoring/koučink


Osobnostně sociální a personální rozvoj pracovníků ve vzdělávání MŠ

Cílem aktivity je podpořit profesní růst pracovníků ve vzdělávání MŠ (včetně ostatních pracovníků ve vzdělávání) prostřednictvím vzdělávání.


Doporučená šablona

2.I/5 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání MŠ