Doporučení slouží pouze k inspiraci při zkvalitňování školy vzhledem k danému kritériu.
Nejdůležitější
- Ve výuce využívat výukové aktivity vedoucí k budování vzájemnému respektu, spolupráci, přijímání a uzavírání kompromisů apod.
- Cíleně vytvářejte nebo vhodně využívejte reálné situace ve výuce (řešení výchovných problémů, modelování vhodného chování) pro rozvoj žáků v oblasti sociálních kompetencí.
- V kolektivní výuce (např. orchestry, sbory) žákům umožněte, aby se podíleli na stanovení společných pravidel a norem.
Důležitá
- V závislosti na podmínkách školy vyčleňte personální kapacity pro metodické vedení a kolegiální podporu (interní i externí mentoři, konzultanti) pedagogů v oblasti osobnostního a sociálního rozvoje žáků.
- Zaměřujte aktivity školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů a výchovných problémů mj. na rozvíjení osobnostních a sociálních kompetencí žáků.
úvodní vysvětlení
kritérium